Tehtävä toimi hyvin. Oppilaat tuntuivat ymmärtävän työn lopuksi mitä funktiolla tarkoitetaan. Toisaalta oli hieman kummallista, kuinka vaikeaa oli soveltaa pallon tilavuuden tai kappaleen tiheyden kaavaa vaikka niiden käyttöä oli juuri harjoiteltu geometriassa! Funktion merkinnän logiikka avautui osalle hyvin, ja osalle jäi vielä harjoiteltavaa. Oppilaat tekivät työtä innokkaasti, ja vaikka kello soi välitunnille osa porukasta jatkoi hommia.
Taas huomasin sen, että täytyisi yrittää ehtiä tekemään näitä taulukkolaskentaharjoituksia useammin, koska taas kovin moni oli unohtanut miten laskukaavassa tehdään soluviittaus... No, ehkä funktion käsitteen omaksuminen auttaa ymmärtämään myös soluviittauksen syvemmän merkityksen...
Tässä osa yhden parin vastauksista |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti